Verkoop

Uw woning, onze expertise

Van de zoektocht en bezichtiging tot aan het onderhandelen en de levering. Wij luisteren naar uw wensen, doen wat u belangrijk vindt en u kunt rekenen op onze expertise en betrokkenheid. U ervaart volledig ontzorgd het aankooptraject.

In de onderstaande fases geven wij u inzicht in onze werkwijze:

Fase 1 – Ons advies, vrijblijvend en persoonlijk

Na onze voorbereiding maken wij, in een persoonlijk en vrijblijvend gesprek, nader kennis met elkaar. Onze aandacht gaat uit naar uw verhaal. Wij maken inzichtelijk hoe wij u optimaal kunnen begeleiden bij de verkoop van uw woning. Een eerste inventarisatie van de woning en omgeving wordt opgevolgd door een geadviseerde verkoopprijs en een vrijblijvende offerte.

Fase 2 – Uw opdrachtverstrekking is onze start

U heeft voor ons gekozen en dat betekent het daadwerkelijke startpunt van onze verkoopbegeleiding. Alle relevante verkoopinformatie verzamelen wij in ons digitale systeem. Ondertussen zorgt onze tekstschrijver voor een uitgebreide verkoopomschrijving.

Fase 3 – Marketing vanuit beleving en vernieuwing

Naast de traditionele foto’s en video’s leveren wij maatwerk passend bij de presentatie van uw woning. De inzet van een drone, artist impression of verkoopstyling behoort tot de mogelijkheden. Naast meertalige publicaties op onze website, onze social mediakanalen en de grootste online huizenaanbieders (waaronder Funda) krijgt uw woning een geheel eigen website. Uiteraard wordt uw woning ook aangeboden aan ons uitgebreide (internationale) netwerk van collegiale makelaars.

Fase 4 – De verkoop, proactief en strategisch

Iedere woning is uniek en iedere verkoop is dat ook. De belangstelling van potentiële kopers verschilt per woning en is van veel factoren afhankelijk. Daarom stellen wij een unieke verkoopstrategie voor die gebaseerd is op het creëren van de beste kansen op succes. Wij vinden proactief en informatief bezichtigingen uitvoeren een must en nemen daar dan ook ruimschoots de tijd voor.

Fase 5 – Serieuze belangstelling, een scala aan mogelijkheden

Het momentum is daar! Eén of meerdere gegadigde(n) starten de onderhandeling. Wij zijn ons bewust van onze rol. Elke bieding onderzoeken wij en lichten wij helder en duidelijk toe. Is het bod realistisch en wat zijn de condities, enzovoort? Vervolgens adviseren wij u over de volgende stap in het proces. Ons doel: het optimale verkoopresultaat voor u!

Fase 6 – Overeenstemming bereiken, afspraken vastleggen

Zodra er overeenstemming is bereikt, maken wij (of in sommige gevallen de notaris) de koopovereenkomst op. Hierin staan alle afspraken schriftelijk en wettelijk vastgelegd. Deze nemen we vooraf samen met u door.

Fase 7 – De laatste afhandeling, wij zijn erbij

Natuurlijk ondersteunen en begeleiden wij u ook bij de laatste stap: de juridische overdracht bij de notaris. De leveringsakte en nota van afrekening toetsen wij inhoudelijk en nemen deze met u door. Op de dag van de levering, en vlak voordat wij gezamenlijk naar de notaris gaan, wordt de woning, samen met ons, door de aankopende partij geïnspecteerd. Vervolgens begeleiden wij u bij de verdere afhandeling en overdracht bij de notaris.

Fase 8 – Onze relatie, duurzaam met nazorg

Intensief contact stopt niet na de levering. Wij hechten grote waarde aan een langdurige relatie waar ook nazorg bij hoort. Een probleem, juridische vragen, toekomstige plannen om te kopen of te huren? Bij al uw woonwensen, staan wij blijvend voor u klaar!

Contact

Heeft u vragen over verkoop of wilt u meer informatie over onze dienstverlening op het gebied van verkoop? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Diensten

Onze reviews