Van de zoektocht en bezichtiging tot aan het onderhandelen en de levering. Wij luisteren naar uw wensen, doen wat u belangrijk vindt en u kunt rekenen op onze expertise en betrokkenheid. U ervaart het aankooptraject volledig ontzorgd:
Fase 1 – Financieel inzicht
Uw financiële mogelijkheden inventariseren is het startpunt. Veel mensen hebben een financiering nodig om een woning te kopen. De vraag is: hoeveel kan ik lenen en wat zijn dan de maandelijkse lasten? Onze onafhankelijke financiële adviseurs helpen u daar graag bij.
Fase 2 – Ons advies vanuit aandacht en inventarisatie
In een vrijblijvend persoonlijk gesprek luisteren wij aandachtig naar uw persoonlijke wensen. Eerst inventariseren wij de behoefte en haalbaarheid. Daarna brengen wij een eerste advies uit. Dit is inclusief alternatieven als uw wensen niet aansluiten op uw financiële mogelijkheden. Kortom; wij brengen de markt voor u in kaart.
Fase 3 – Uw opdrachtverstrekking is onze start
U heeft voor ons gekozen en dat betekent het daadwerkelijke startpunt van onze aankoopbegeleiding. Alle relevante informatie verzamelen wij in ons digitale systeem. Wij creëren een persoonlijke pagina voor u waar u alle informatie van uw zoektocht kunt terugvinden.
Fase 4 – De selectie en bezichtiging vanuit uw criteria
Wij selecteren woningen, mede uit ons eigen netwerk, die aan uw criteria voldoen en stellen deze aan u voor. U bepaalt welke woningen u wilt bezichtigen en wij organiseren en begeleiden de bezichtigingen. Graag gaan wij samen met u op stap maar mocht u verhinderd zijn of ver van uw zoekgebied wonen? Geen probleem. In dat geval bezoeken wij de woning eerst en maken een video. Deze ontvangt u, samen met een gedetailleerd advies, op dezelfde dag. Om uw droomwoning te vinden, bezichtigen wij samen zoveel woningen als nodig. Na iedere bezichtiging brengen wij een gedetailleerd advies uit over de woning en omgeving.
Fase 5 – Onderhandelen vanuit uw belangen
Zodra de woning, die voldoet aan uw woonwensen, is gevonden, kunnen de onderhandelingen beginnen. Wij verzamelen alle informatie zoals juridische clausules en bouwkundige aspecten en filteren deze tot de kern. Hierna volgt ons advies over de te bieden koopprijs, de overige condities en de onderhandelingsstrategie. Dit is bij elke woning maatwerk. Wij stemmen alles zorgvuldig met u af voordat wij de onderhandelingen namens u uitvoeren. Ons doel: het beste resultaat voor u.
Fase 6 – Afronden met onze ondersteuning en begeleiding
Er is overeenstemming bereikt met de verkoper. Dit wordt met een koopovereenkomst vastgelegd. Wij staan u volledig bij door de inhoud te controleren, deze persoonlijk met u te bespreken en begeleiden u tijdens de ondertekening. Ook ondersteunen wij u, tot het moment van de juridische overdracht, bij de notaris. De leveringsakte en nota van afrekening toetsen wij op de inhoud en nemen deze met u door. Op de dag van de levering, en vlak voordat wij gezamenlijk naar de notaris gaan, inspecteren wij of de woning in de afgesproken staat opgeleverd wordt.
Fase 7 – Uw aanvullende wensen, ons maatwerk
Het kan zijn dat u de woning wilt moderniseren, verbouwen of verduurzamen. Gedurende het aankooptraject kan dit ter sprake komen. Wij bevelen, daar waar gewenst of nodig is, zorgvuldig geselecteerde, vakkundige en betrouwbare partners aan.
Fase 8 – Onze relatie, duurzaam met nazorg
Intensief contact stopt niet na de sleuteloverdracht. Wij hechten grote waarde aan een langdurige relatie waar ook nazorg bij hoort. Een onverhoopt gebrek, juridische vragen, toekomstige plannen voor een renovatie? Bij al uw woonwensen staan wij blijvend voor u klaar!
Contact
Heeft u vragen over aankoop of wilt u meer informatie over onze dienstverlening op het gebied van aankoop? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.